19 hours ago

Mødrehjælpen Ringsted Lokalforenings coverbillede

I morgen er dagen hvor vi hylder de frivillige i hele landet🥳

Desværre er de fleste arrangementer aflyst, pga. covid-19🙁

Det ændrer ikke på det store engagement, tid, hjerteblod og omsorg frivillige over hele landet, hver dag lægger i det frivillige arbejde, for at give dem der har brug for det, en hjælpende hånd🥰

Tusind tak for alt det I gør!❤️

Uden Jer havde vi et meget fattigere samfund💕

#frivillgpriser #ringstedkommune
    I Danmark hylder vi de frivilliges indsats da de yder et vigtigt samfundsmæssigt bidrag, hver dag🤗

Det kan være via den årlige frivilligdag eller uddeling af lokale priser❤

I Ringsted uddeles der 4 priser hvert år, og alle borgere i Ringsted kommune, kan indstille kandidater til alle 4 priser.

Jo flere der indstilles, jo bedre😊
    ringsted.dk/kommunen/dialog-indflydelse/kommunens-priser-frivillig-indsats

Lækkert nyt unikt hjemmestrikket tøj til baby – kom ind og kik.

Tøjet er doneret af strikkere og hæklere, som ønsker at støtte Mødrehjælpens arbejde via konceptet "Fra Garn til Barn". Vil du også glæde andre tager vi meget gerne imod dit håndarbejde i uld, mohair, alpaka, bomuld eller lign. Du kan også få nogle opskrifter i butikken.
    #fragarntilbarn #håndarbejde #strikkeopskrifter

Mødrehjælpen Ringsted Lokalforening

Så er det i dag, at du kan være med til at gøre en forskel for sårbare og udsatte familier, sammen med os🥰

Vi holder "Åbent hus" i butikken kl. 16 – 18, og ALLE er velkommen til at kigge forbi og blive frivillig hos os, uanset deres personlige forhold eller hvis man har et handicap🥰

Der er rigtig mange muligheder for at give en hjælpende hånd, udover at være frivillig i butikken eller deltage i aktiviteter, har vi også brug for personer som vil være med i kommunikations- eller fundraiser-udvalget🥳

Ses vi?🤩

• Ønsketræet

Ønsketræet 2019 var en stor succes! Vi ses når Ønsketræet 2020 skydes igang.

Hvad er Ønsketræet?

I familier med en anstrengt hverdag kan det være svært at få råd til julegaver til børnene. Familier med børn i alderen 0 – 18 år kan, via vores aktivitet ”Ønsketræet”, få hjælp til julegaver til en værdi af op til 300 kr. per gave. Man skal være bosiddende i Ringsted eller Sorø kommune for at kunne ansøge.

Fristen for at ansøge offentliggøres her på vores hjemmeside og vores facebookside hvert år i november måned.

Ansøgningsskemaet kan enten downloades her fra hjemmesiden eller afhentes i vores butik: Tinggade 3, 4100 Ringsted.

På ansøgningsskemaet skriver du barnets alder, køn og det konkrete ønske, f.eks.: 8 år, pige, LEGO Friends nr. xxxx (vær meget gerne konkret i forhold til model, størrelse osv.). Informationer på ansøgningsskemaet skal udfyldes tydeligt, så de ikke kan misforstås og så vi har mulighed for, at komme i kontakt med dig ved behov. Når du har udfyldt hele ansøgningsskemaet, kan du enten skanne det ind og sende til vores mail eller afleveres i en lukket kuvert i vores butik: Tinggade 3, 4100 Ringsted.

Når ansøgningsskemaet er modtaget indenfor tidsfristen, vurderer vi ansøgningen og du får indenfor 14 dage efter modtagelsen svar på, om dine børns ønsker kommer på Ønsketræet.

Ønsket skrives på et gavehjerte, der hænges på Ønsketræet, i enten Ringsted eller Sorø, hvor de der har et økonomisk overskud, tager et gavehjerte, indkøber gaven og afleverer den det rette sted.

Du afhenter herefter gaven på det forud aftalte sted, dato & tid.

Hvis du i ansøgningsskemaet sætter kryds ved ”Ønsker du at få tilsendt information om andre aktivitetstilbud i Ringsted lokalforening”, gemmer vi dine kontaktinformationer i 12 måneder og vil i den periode sende dig mails om andre tilbud og aktiviteter. Du kan til enhver tid bede om at blive slettet fra listen.

Du kan også følge vores facebookside, så har du adgang til de sidste nyheder om aktiviteter i lokalforeningen.