Lidt billeder indefra Den Blå Planet🥰

Så er vi HELT klar til turen til Den Blå Planet🤩🥳Der er tanket op med sandwich, vand, sodavand, frugt fra Netto køgevej og så har altid flinke Max fra #superbrugsenringsted doneret slikposer til ALLE deltagerne🥰Vi har fået vores sædvanlig flinke chauffør fra #Edelskovbus og vi ved at vi er i sikre hænder på turen derind😎Og bussen er fyldt med 15 forventningsfulde børnefamilier🥰

Så kom sommeren til DK, med masser af☀️Og det betyder, at vi begynder på sommerture for de udsatte børnefamilier🤩 Det vil give børnefamilierne et tiltrængt pusterum i en hverdag der til tider kan være udfordrende🥳Lige som sidste år donerer @Nettokøgevej frugt til alle turene <3Tak for Jer😇Vi har i dag afhentet æbler, pærer og bananer til turen😎I dag stod søde Bettina for uddelingen💥

Teen fødselsdag🥳Vi har siden foreningens opstart tilbudt børnefamilier "den rullende kagemand", hvor man kan søge om at få det man skal bruge, for at ens barn kan afholde fødselsdag i den institution/skole de går i🥰Den rullende kagemand er for børn op til 13 år, og flere forældre har efterspurgt om vi også kan støtte op om teenagernes fødselsdag🤩Som en af de enlige mødre har fortalt: "Jo ældre børnene bliver, jo dyrere bliver alting også, men desværre bliver tilskuddene mindre, og det bliver sværere, at få enderne til at mødes. Og jeg vil jo rigtig gerne give børnene en GOD oplevelse når de har fødselsdag❤️"Derfor har vi besluttet, at man fremover kan søge om "den rullende pizza"😏Du kan enten downloade ansøgningsskemaet fra vores hjemmeside, som du finder her:xn--mdrehjlpenlokalforeningringsted-pxc20d.dk/aktiviteter/ansogningskemaer/Eller afhente det i butikken i Tinggade😋Derefter udfylder du skemaet, tager et billede og sender til vores email adresse.

• Ønsketræet 2020

Hvad er Ønsketræet?

I familier med en anstrengt hverdag kan det være svært at få råd til julegaver til børnene. Familier med børn i alderen 0 – 18 år kan, via vores aktivitet ”Ønsketræet”, få hjælp til julegaver til en værdi af op til 300 kr. per gave. Man skal være bosiddende i Ringsted eller Sorø kommune for at kunne ansøge.

OBS ansøgningsfristen var d. 29/11-20 og man kan derfor ikke søge om at få gaveønsker på juletræerne mere i år. Men vi vender stærkt tilbage med Ønsketræet i 2021.

Ansøgningsskemaet kan enten downloades fra hjemmesiden eller afhentes i vores butik: Tinggade 3, 4100 Ringsted. Vær opmærksom på at du downloader det ansøgningsskema for den kommune du bor i, da informationerne i forhold til afhentning m. m. er forskelligt for de to kommuner.

På ansøgningsskemaet skriver du barnets alder, køn og det konkrete ønske, f.eks.: 8 år, pige, LEGO Friends nr. xxxx (vær meget gerne konkret i forhold til model, størrelse osv.). Informationer på ansøgningsskemaet skal udfyldes tydeligt, så de ikke kan misforstås og så vi har mulighed for, at komme i kontakt med dig ved behov. Når du har udfyldt hele ansøgningsskemaet, kan du enten skanne det ind og sende til vores mail eller afleveres i en lukket kuvert i vores butik: Tinggade 3, 4100 Ringsted.

Når ansøgningsskemaet er modtaget indenfor tidsfristen, vurderer vi ansøgningen og du får senest d. 14/12 – 20, hvor vi vil kontakte dig telefonisk, om dine børns ønsker kommer på Ønsketræet, samt hvor og hvornår du kan afhente gaverne.

Ønsket skrives på et gavehjerte, der hænges på Ønsketræet, i enten Ringsted eller Sorø, hvor de der har et økonomisk overskud, tager et gavehjerte, indkøber gaven og afleverer den det rette sted.

Hvis du i ansøgningsskemaet sætter kryds ved ”Ønsker du at få tilsendt information om andre aktivitetstilbud i Ringsted lokalforening”, gemmer vi dine kontaktinformationer i 12 måneder og vil i den periode sende dig mails om andre tilbud og aktiviteter. Du kan til enhver tid bede om at blive slettet fra listen.

Du kan også følge vores facebookside, så har du adgang til de sidste nyheder om aktiviteter i lokalforeningen.