I tirsdags var vi på sommerens første tur og denne gang gik turen til Knuthenborg Safaripark🥰Det var også første gang vi skulle besøge parken og vi var ret spændte på hvordan det ville gå. De andre ture vi har været på, har vi ikke skulle opholde os så meget sammen i bussen, og selvom der var "bump" på vejen, så gik det, trods alt😎Vi kom rundt i hele parken og selvom ikke alle dyrene ville frem i varmen, så fik vi set de fleste. Heldigvis var det også muligt at røre ved nogle af dyrene og der blev klappet på geder, ponyer, lamaer og æsler😇Det var heldigvis ikke årets varmeste dag og det er en god ting, når man opholder sig i en bus☺️ Men selvom det ikke var SÅ varmt igen, så blev der spist lækre is🥳Vi siger tak til @nettofuglebakken for donation af frugt til turen og til @superbrugsenringsted for donation af slikposer, samt lækre sandwich som vi altid får til nedsat pris🤩Næste tur er i næste uge hvor vi for første gang skal besøge Gården ved @Dejligheden 🥰

En travl dag i butikken, måske fordi kunderne havde set at vi har udsalg på al tøj🥰Efterhånden som tøjet blev solgt, fyldtes kurven med tomme bøjler og ved vagtens slutning var der endda top på🥳Der blev selvfølgelig også solgt en del legetøj og derfor blev der plads til nyt legetøj på hylderne. Der er bl.a. sat poser med Brio og en flot gyngehest fra Kids Woods frem.Derudover kom der mange, fine donationer i butikken, tak for det🤩HUSK at udsalget fortsætter HELE denne uge OG i uge 30 & 31; Ses vi?😎

HUSK at det er i dag udsalget starter🥰

Se en tiger!

Elefant, bøfler, æsler og meget, meget mere

• Frivillig

Hos os kan du være med i et givende fællesskab af frivillige, som gør en forskel for udsatte børnefamilier i vores lokalområde, der dækker Ringsted og Sorø kommune.

Hvis du har interesse for salg, service og butiksdrift, vil du sammen med de andre søde frivillige skulle varetage den daglige drift af butikken.

Som frivillig i butikken har du bl.a. til opgave:

-at tage imod kunden, yde service og stå ved kassen

-at modtage donationer i butikken

-sortere vasketøj, vaske, tørre, stryge og hænge tøj op i butikken

-sortere legetøj, vaske og checke at det fungere inden det kommer ud i butikken

-opfyldning i butikken ved behov

-prismærkning af tøj

-gøre kassen op

-bidrage til PR og events, som øger salget i butikke

-rengøring

Foretrækker du at hjælpe med tøjet, men ikke stå i butikken, er det også muligt. Vi har også brug for dig, hvis du vil hækle, strikke eller stå for reparationer.

Du bestemmer selv hvor mange vagter du vil have per måned, og kan både vælge at have fast vagt, tilkaldes akut eller begge dele.

Der afholdes personalemøder efter behov, ligesom foreningen afholder arrangementer for de frivillige.

Hvad forventer vi af dig?

At du:

• er serviceminded og møder alle kunder med et smil
    • har lyst til at samarbejde med andre frivillige
    • har lyst til at løfte en eller flere opgaver i butikken
    • har tid til at tage vagter, hvor du selv bestemmer hvor mange vagter, du vil have per måned og kan både vælge selv at tage vagter i vores vagtsystem, have faste vagter, tilkaldes akut eller en kombinationer
    • er loyal over for værdier og målsætninger i Mødrehjælpens lokalforening

Det får du bl.a. ud af at være frivillig i vores lokalforening:

-erfaring med at udvikle butikken

-mulighed for at gøre en STOR forskel for de familier vi hjælper

-kollegialt sammenhold og stærkt socialt fællesskab med dine medfrivillige

-erfaring med kundebetjening

-mulighed for sparring og deltagelse i relevante kurser

-et netværk af engagerede mennesker, der brænder for at arbejde sammen om en god sag

Hvem er vi?

Butikken drives dagligt af de frivillige kræfter, hvor de overordnede beslutninger for butikken træffes af butiksudvalget og de butiksansvarlige, baseret på bl.a. ideer og indput fra alle de butiksfrivillige.

Alle i butikken og lokalforeningen er frivillige ildsjæle, der brænder for et godt fællesskab og en god sag.

Overskuddet fra salget af tøj, legetøj og udstyr går til at gennemføre sociale aktiviteter i lokalområdet for enlige forsørgere og børnefamilier i sårbare situationer.

Vi har bl.a. babystartpakker, i samarbejde med sundhedsplejerskerne, Den Rullende Kagemand, Ønsketræet, Natur & familie, samt udflugter. En del af overskuddet går til Mødrehjælpens landsdækkende rådgivningsarbejde & kampagner; f.eks sommerlejr og julegavehjælpen

Vi håber meget på at høre fra dig, da alle gode kræfter kan bruges.

Vil du vide mere?

Så kontakt os på tlf. 42 92 71 18 eller mail: ringsted.lf@moedrehjaelpen.dk