Vi er vældig glade for at have indgået et samarbejde med Ringstedkalenderen 🎅🏼🎄🥰✨NU DET NU – NU DET JUL ✨Vi pakker Ringstedkalenderen på livet løs! Du kan købe den til dig selv eller til din familie eller venner på www.bykalender.dk/ringsted/ og få den den sendt direkte.Køber du tre eller flere, betaler vi fragten.HUSK, ved købet støtter du samtidig Mødrehjælpen Lokalforening Ringsted – Sorø

🍂 HEJ OKTOBER 🍂 Selv om du er kold og blæsende, så byder vi dig hjerteligt velkommen! Vi har nemlig de bedste kunder, som støtter os ved at handle i vores butik. Og det gør os varme 🥰 Vi glæder os til at tage imod jer❣️

⚠️ INFORMATION ⚠️Kære kunder❣️ Pr. 30/11 vil det ikke længere være muligt at benytte denne type gavekort, i Mødrehjælpen Ringsted. Yderligere skal vi gøre opmærksom på, at gavekortet SKAL være stemplet fra enten Mødrehjælpen eller Sundhedsplejen, for at være gyldigt. Alle ikke-stemplede gavekort vil ikke kunne indløses. God weekend 🥰

Så er der igen nyt til dukke mor og dukke far 🥰 Kender du et barn, der går all in på at passe på dukke baby? Så se lige det her fine dukke tilbehør! Kig forbi butikken, hvor i også kan finde dukketøj og meget andet legetøj 🤩 #dukkemor #dukkefar #dukketilbehør #kvalitetsgenbrug #babyudstyr #børnetøj #børnegenbrug #legetøj #genbrug

Når man er en genbrugsbutik, der skaber sit sortiment ud af donationer fra gavmilde kunder, så vil der uundgåeligt være behov eller forespørgsler vi ikke kan imødekomme 😬 Derfor bliver vi altid glade for at modtage lokale donationer fra firmaer, der vil støtte vores forenings arbejde, med at hjælpe sårbare og trængte børnefamilier 🥰Tusinde tak til Flexicon for den fine donation❣️#flexicon #donation #støtlokalt #lokaltsamarbejde #frivillig #mødrehjælpenringsted #mødrehjælpen

• Frivillig

Hos os kan du være med i et givende fællesskab af frivillige, som gør en forskel for udsatte børnefamilier i vores lokalområde, der dækker Ringsted og Sorø kommune.

Hvis du har interesse for salg, service og butiksdrift, vil du sammen med de andre søde frivillige skulle varetage den daglige drift af butikken.

Som frivillig i butikken har du bl.a. til opgave:

-at tage imod kunden, yde service og stå ved kassen

-at modtage donationer i butikken

-sortere vasketøj, vaske, tørre, stryge og hænge tøj op i butikken

-sortere legetøj, vaske og checke at det fungere inden det kommer ud i butikken

-opfyldning i butikken ved behov

-prismærkning af tøj

-gøre kassen op

-bidrage til PR og events, som øger salget i butikke

-rengøring

Foretrækker du at hjælpe med tøjet, men ikke stå i butikken, er det også muligt. Vi har også brug for dig, hvis du vil hækle, strikke eller stå for reparationer.

Du bestemmer selv hvor mange vagter du vil have per måned, og kan både vælge at have fast vagt, tilkaldes akut eller begge dele.

Der afholdes personalemøder efter behov, ligesom foreningen afholder arrangementer for de frivillige.

Hvad forventer vi af dig?

At du:

• er serviceminded og møder alle kunder med et smil
    • har lyst til at samarbejde med andre frivillige
    • har lyst til at løfte en eller flere opgaver i butikken
    • har tid til at tage vagter, hvor du selv bestemmer hvor mange vagter, du vil have per måned og kan både vælge selv at tage vagter i vores vagtsystem, have faste vagter, tilkaldes akut eller en kombinationer
    • er loyal over for værdier og målsætninger i Mødrehjælpens lokalforening

Det får du bl.a. ud af at være frivillig i vores lokalforening:

-erfaring med at udvikle butikken

-mulighed for at gøre en STOR forskel for de familier vi hjælper

-kollegialt sammenhold og stærkt socialt fællesskab med dine medfrivillige

-erfaring med kundebetjening

-mulighed for sparring og deltagelse i relevante kurser

-et netværk af engagerede mennesker, der brænder for at arbejde sammen om en god sag

Hvem er vi?

Butikken drives dagligt af de frivillige kræfter, hvor de overordnede beslutninger for butikken træffes af butiksudvalget og de butiksansvarlige, baseret på bl.a. ideer og indput fra alle de butiksfrivillige.

Alle i butikken og lokalforeningen er frivillige ildsjæle, der brænder for et godt fællesskab og en god sag.

Overskuddet fra salget af tøj, legetøj og udstyr går til at gennemføre sociale aktiviteter i lokalområdet for enlige forsørgere og børnefamilier i sårbare situationer.

Vi har bl.a. babystartpakker, i samarbejde med sundhedsplejerskerne, Den Rullende Kagemand, Ønsketræet, Natur & familie, samt udflugter. En del af overskuddet går til Mødrehjælpens landsdækkende rådgivningsarbejde & kampagner; f.eks sommerlejr og julegavehjælpen

Vi håber meget på at høre fra dig, da alle gode kræfter kan bruges.

Vil du vide mere?

Så kontakt os på tlf. 42 92 71 18 eller mail: ringsted.lf@moedrehjaelpen.dk