Mødrehjælpen Ringsted Lokalforenings coverbillede

Velkommen tilbage!🤩 Vi har SAVNET Jer!!!!!🥳Bemærk de ændrede åbningstider❗Mandag-fredag: kl. 11-15Lørdag: kl. 10-13HUSK at vi stadigvæk holder afstand!For at passe på de frivillige, har vi lavet den begrænsning, at der KUN kan være 2 kunder i butikken ad gangen. Det er inklusiv medbragte børn, dog ikke hvis de opholder sig i klap- eller barnevogn.Pga. covid19 situationen vil vi IKKE have åbningstilbud eller fejre butikkens 2 års fødselsdag endnu. Begge tiltag udskydes til vi er HELT sikre på, at vi kan fejre det UDEN at bidrage til udbredelsen af covid19. Det håber vi at I har forståelse for🥰

2 weeks ago

Click & collectMan vælger det man vil købe fra billederne. Sender en sms til 42927118: hvor man skriver nr. på vare man vil købe. Herefter afventer man via sms tilbagemelding om den valgte vare er reserveret: samt oplysninger omkring betaling og afhentning.OBS spørgsmål til varen på billederne eller hvis man efterlyser noget der IKKE er på billederne, skal ske på sms 42927118. TAKClick & collect

• Frivillig

Hos os kan du være med i et givende fællesskab af frivillige, som gør en forskel for udsatte børnefamilier i vores lokalområde, der dækker Ringsted og Sorø kommune.

Hvis du har interesse for salg, service og butiksdrift, vil du sammen med de andre søde frivillige skulle varetage den daglige drift af butikken.

Som frivillig i butikken har du bl.a. til opgave:

-at tage imod kunden, yde service og stå ved kassen

-at modtage donationer i butikken

-sortere vasketøj, vaske, tørre, stryge og hænge tøj op i butikken

-sortere legetøj, vaske og checke at det fungere inden det kommer ud i butikken

-opfyldning i butikken ved behov

-prismærkning af tøj

-gøre kassen op

-bidrage til PR og events, som øger salget i butikke

-rengøring

Foretrækker du at hjælpe med tøjet, men ikke stå i butikken, er det også muligt. Vi har også brug for dig, hvis du vil hækle, strikke eller stå for reparationer.

Du bestemmer selv hvor mange vagter du vil have per måned, og kan både vælge at have fast vagt, tilkaldes akut eller begge dele.

Der afholdes personalemøder efter behov, ligesom foreningen afholder arrangementer for de frivillige.

Hvad forventer vi af dig?

At du:

• er serviceminded og møder alle kunder med et smil
    • har lyst til at samarbejde med andre frivillige
    • har lyst til at løfte en eller flere opgaver i butikken
    • har tid til at tage vagter, hvor du selv bestemmer hvor mange vagter, du vil have per måned og kan både vælge selv at tage vagter i vores vagtsystem, have faste vagter, tilkaldes akut eller en kombinationer
    • er loyal over for værdier og målsætninger i Mødrehjælpens lokalforening

Det får du bl.a. ud af at være frivillig i vores lokalforening:

-erfaring med at udvikle butikken

-mulighed for at gøre en STOR forskel for de familier vi hjælper

-kollegialt sammenhold og stærkt socialt fællesskab med dine medfrivillige

-erfaring med kundebetjening

-mulighed for sparring og deltagelse i relevante kurser

-et netværk af engagerede mennesker, der brænder for at arbejde sammen om en god sag

Hvem er vi?

Butikken drives dagligt af de frivillige kræfter, hvor de overordnede beslutninger for butikken træffes af butiksudvalget og de butiksansvarlige, baseret på bl.a. ideer og indput fra alle de butiksfrivillige.

Alle i butikken og lokalforeningen er frivillige ildsjæle, der brænder for et godt fællesskab og en god sag.

Overskuddet fra salget af tøj, legetøj og udstyr går til at gennemføre sociale aktiviteter i lokalområdet for enlige forsørgere og børnefamilier i sårbare situationer.

Vi har bl.a. babystartpakker, i samarbejde med sundhedsplejerskerne, Den Rullende Kagemand, Ønsketræet, Natur & familie, samt udflugter. En del af overskuddet går til Mødrehjælpens landsdækkende rådgivningsarbejde & kampagner; f.eks sommerlejr og julegavehjælpen

Vi håber meget på at høre fra dig, da alle gode kræfter kan bruges.

Vil du vide mere?

Så kontakt os på tlf. 42 92 71 18 eller mail: ringsted.lf@moedrehjaelpen.dk