14 hours ago

#smagduften har doneret 3 gavekort af 100 kr. til banko hos #generationscafeen 🥳Gavekortene skal hurtigt få ben at gå på i den velduftende butik😊Vi siger TUSIND TAK for den lokale støtte😊

1 day ago

I dag hentede vi en flot donation fra #pompedelux til vores banko i #generationscafeen.Vi siger tusind tak for det fine hårbåndsæt, den varme trøje og søde kjole, som helt sikkert vil bringe lykke hos vinderne🤩

Onsdag i sidste uge gik turen til #geocentermøn Vi startede ud med at mødes i skolestuen med vores guide, Michael, som i dagens anledning havde taget hans kone, Dorte, med og derfor havde vi hele 2 guider😊Her fortalte de om dagens program, samt de muligheder der var for at udforske og blive klogere på vores vilde fortid🥰Der var planlagt 2 strandture, mulighed for at prøve træklatring, svævebane og mountain bike tur.Derudover var der udstillinger, workshop, virtual reality hvor man kunne se og flyve som en vandrefalk ved Møns klint, og 3D film om de fantastiske dinosaur som man også kunne kaste sig over🤩Da det var efterårsferie var der også antænding af vulkan kl. 14.30, i sikkerhedsmæssig god afstand fra bygningerne😎Vi havde som sædvanligt indkøbt lækre sandwich fra #SuperbrugsenRingsted og desserten var is fra kiosken🙃Billederne yder slet ikke den storslåede natur, de tekniske undervisningsmidler eller informationstavlerne retfærdighed🥰Vores opfordring er helt klart, at det er et sted man MÅ besøge, bare en gang i livet, og mon ikke vi kommer tilbage en anden gang🥳moensklint.dk/

Torsdag var tempoet i #Generationscafeen hos #CafeIngeborg sat lidt ned, formentlig pga. lidt ømme lårbasser, efter turen til #Geocentermøn dagen før😉Til gengæld var der mange der deltog🤩 og i fællesskab fik vi lavet en virkelig lækker aftensmad: Bøf Stroganoff🥳En af manglerne ved facebook er, at man desværre ikke kan dufte eller smage på det man ser på billederne😋Så vi kan kun opfordre til, at man kommer og deltager, for udover at vi hygger max. og laver diverse aktiviteter, så får vi også rigtig lækker mad – sammen🥰

Vi tror at vi taler på alle deltageres vegne når vi siger, at vi kunne have brugt en time eller mere hos #Fafla i dag😍Vi blev mødt af et rummeligt personale, som guidede os gennem hele processen i forhold til farvevalg, penselvalg, skulle der lægges grundfarve inden hoved objektet blev påmalet, hvordan skriver man tal og bogstaver med en pensel osv.44 deltagere havde en fest, med tid til fordybelse😇 Rigeligt vand, saft, kaffe og the som blev serveret undervejs🙃 Og en følelse af at "her kunne vi være hele dag" da vi skulle lægge penslerne og tage hjem igen.Alle tingene skal glaseres og brændes, inden de kan tages i brug. Når tingene er færdig tager en af de frivillige til Fafla og afhenter dem. De vil blive udstillet i vores butik, men kan IKKE købes😇, da de kun udstilles indtil de rette ejermænd afhenter dem🥳Vi kommer helt sikkert tilbage igen🥰

• Frivillig

Hos os kan du være med i et givende fællesskab af frivillige, som gør en forskel for udsatte børnefamilier i vores lokalområde, der dækker Ringsted og Sorø kommune.

Hvis du har interesse for salg, service og butiksdrift, vil du sammen med de andre søde frivillige skulle varetage den daglige drift af butikken.

Som frivillig i butikken har du bl.a. til opgave:

-at tage imod kunden, yde service og stå ved kassen

-at modtage donationer i butikken

-sortere vasketøj, vaske, tørre, stryge og hænge tøj op i butikken

-sortere legetøj, vaske og checke at det fungere inden det kommer ud i butikken

-opfyldning i butikken ved behov

-prismærkning af tøj

-gøre kassen op

-bidrage til PR og events, som øger salget i butikke

-rengøring

Foretrækker du at hjælpe med tøjet, men ikke stå i butikken, er det også muligt. Vi har også brug for dig, hvis du vil hækle, strikke eller stå for reparationer.

Du bestemmer selv hvor mange vagter du vil have per måned, og kan både vælge at have fast vagt, tilkaldes akut eller begge dele.

Der afholdes personalemøder efter behov, ligesom foreningen afholder arrangementer for de frivillige.

Hvad forventer vi af dig?

At du:

• er serviceminded og møder alle kunder med et smil
    • har lyst til at samarbejde med andre frivillige
    • har lyst til at løfte en eller flere opgaver i butikken
    • har tid til at tage vagter, hvor du selv bestemmer hvor mange vagter, du vil have per måned og kan både vælge selv at tage vagter i vores vagtsystem, have faste vagter, tilkaldes akut eller en kombinationer
    • er loyal over for værdier og målsætninger i Mødrehjælpens lokalforening

Det får du bl.a. ud af at være frivillig i vores lokalforening:

-erfaring med at udvikle butikken

-mulighed for at gøre en STOR forskel for de familier vi hjælper

-kollegialt sammenhold og stærkt socialt fællesskab med dine medfrivillige

-erfaring med kundebetjening

-mulighed for sparring og deltagelse i relevante kurser

-et netværk af engagerede mennesker, der brænder for at arbejde sammen om en god sag

Hvem er vi?

Butikken drives dagligt af de frivillige kræfter, hvor de overordnede beslutninger for butikken træffes af butiksudvalget og de butiksansvarlige, baseret på bl.a. ideer og indput fra alle de butiksfrivillige.

Alle i butikken og lokalforeningen er frivillige ildsjæle, der brænder for et godt fællesskab og en god sag.

Overskuddet fra salget af tøj, legetøj og udstyr går til at gennemføre sociale aktiviteter i lokalområdet for enlige forsørgere og børnefamilier i sårbare situationer.

Vi har bl.a. babystartpakker, i samarbejde med sundhedsplejerskerne, Den Rullende Kagemand, Ønsketræet, Natur & familie, samt udflugter. En del af overskuddet går til Mødrehjælpens landsdækkende rådgivningsarbejde & kampagner; f.eks sommerlejr og julegavehjælpen

Vi håber meget på at høre fra dig, da alle gode kræfter kan bruges.

Vil du vide mere?

Så kontakt os på tlf. 42 92 71 18 eller mail: ringsted.lf@moedrehjaelpen.dk