18 hours ago

Mødrehjælpen Ringsted Lokalforenings coverbillede

I morgen er dagen hvor vi hylder de frivillige i hele landet🥳

Desværre er de fleste arrangementer aflyst, pga. covid-19🙁

Det ændrer ikke på det store engagement, tid, hjerteblod og omsorg frivillige over hele landet, hver dag lægger i det frivillige arbejde, for at give dem der har brug for det, en hjælpende hånd🥰

Tusind tak for alt det I gør!❤️

Uden Jer havde vi et meget fattigere samfund💕

#frivillgpriser #ringstedkommune
    I Danmark hylder vi de frivilliges indsats da de yder et vigtigt samfundsmæssigt bidrag, hver dag🤗

Det kan være via den årlige frivilligdag eller uddeling af lokale priser❤

I Ringsted uddeles der 4 priser hvert år, og alle borgere i Ringsted kommune, kan indstille kandidater til alle 4 priser.

Jo flere der indstilles, jo bedre😊
    ringsted.dk/kommunen/dialog-indflydelse/kommunens-priser-frivillig-indsats

Lækkert nyt unikt hjemmestrikket tøj til baby – kom ind og kik.

Tøjet er doneret af strikkere og hæklere, som ønsker at støtte Mødrehjælpens arbejde via konceptet "Fra Garn til Barn". Vil du også glæde andre tager vi meget gerne imod dit håndarbejde i uld, mohair, alpaka, bomuld eller lign. Du kan også få nogle opskrifter i butikken.
    #fragarntilbarn #håndarbejde #strikkeopskrifter

Mødrehjælpen Ringsted Lokalforening

Så er det i dag, at du kan være med til at gøre en forskel for sårbare og udsatte familier, sammen med os🥰

Vi holder "Åbent hus" i butikken kl. 16 – 18, og ALLE er velkommen til at kigge forbi og blive frivillig hos os, uanset deres personlige forhold eller hvis man har et handicap🥰

Der er rigtig mange muligheder for at give en hjælpende hånd, udover at være frivillig i butikken eller deltage i aktiviteter, har vi også brug for personer som vil være med i kommunikations- eller fundraiser-udvalget🥳

Ses vi?🤩

• Den Rullende Kagemand

Den Rullende Kagemand er en hjælp til børnefamilier, der pga. af økonomiske, personlige og/eller helbredsmæssige årsager mangler overskud til at holde børnefødselsdag.

Den Rullende Kagemand består af en fødselsdagspakke med indhold til at afholde en god børnefødselsdag. Det helt centrale formål med Den Rullende Kagemand er at give alle børn mulighed for at fejre deres fødselsdag sammen med vennerne fra fx skolen eller børnehaven.

Det er en stor dag i et barns liv, når man skal holde fødselsdag for vennerne, og det er ofte en dag, som barnet ser frem til og glæder sig til. Det er en dag, hvor barnet er i centrum, og alle forældre ønsker at gøre denne dag til noget særligt med det overskud og de evner, som de har til rådighed.

Fødselsdagsfejring og andre højtidsfejringer er en grundlæggende del af den danske kultur og samfund. Det er derfor en vigtig social – og kulturel værdi i et barns liv at blive fejret, da disse traditioner er en væsentlig forudsætning for, at være en del af det sociale fællesskab i børnehaven, i skolen og generelt i samfundet.

Det er ikke alle forældre, der har overskud til at holde en børnefødselsdagsfest for sit barn. I Mødrehjælpen ønsker vi, at alle børn skal opleve, at kunne holde en børnefødselsdag for sine kammerater, også børn i familier, hvor mor og/eller far ikke har det fornødne overskud til at forberede børnefødselsdagen. Derfor tilbyder vi Den Rullende Kagemand i Mødrehjælpen Lokalforening Ringsted.

Du kan finde ansøgningsskemaet til Den Rullende Kagemand her