Vi har haft besøg af drillenissen🎅 som har vendt 6 til 9😱Det er selvfølgelig allerede fra i morgen d. 19/4-21, at vi har tilbud i HELE uge 16🤩

Virkelig flot initiativ fra #fodboldfonden og #BørnesagensFællesråd🥰"Tak fordi du søger Børnesagens Fællesråds stipendie. Det kan være svært at række ud og bede om hjælp til at få det hele til at hænge samme. Det kræver mod og vilje, og det er derfor vigtigt at understrege, at du ikke står alene. Når du søger vores stipendie ser vi det som et udtryk for, at du gør noget aktivt for at forbedre tilværelsen for din familie."www.facebook.com/Fodboldfonden/posts/1166906833808244Sidste chance for at søge et konfirmations-stipendie 🙋‍♀‍🙋‍♂‍Stipendiet gives til unge, der lever i en familie med kun én forsørger, som typisk modtager kontanthjælp eller anden lav, social ydelse. Der er åbent for ansøgninger til og med på torsdag. 👉 Ansøg om stipendiet her: bit.ly/3sASH44

Så er butikken fyldt op med lækre ting🥰Vi har modtaget hjemmelavede patchwork skildpadder der sælges til kun 35 kr. stykket🤩Derudover har vi masser af biler og trælegetøj🥳

Foråret er så småt på vej og det fejrer vi med flere forårstilbud i butikken til de mindste poder🥰

Påsken står for døren og derfor er åbningstiden i dag, onsdag, udvidet til kl. 11-18🤩Til gengæld holder alle de frivillige fri i Påsken og vi åbner derfor først op igen tirsdag d. 6/4-21🥳I ønskes alle en velsignet Påske🥰

• Den Rullende Kagemand

Den Rullende Kagemand er en hjælp til børnefamilier, der pga. af økonomiske, personlige og/eller helbredsmæssige årsager mangler overskud til at holde børnefødselsdag.

Den Rullende Kagemand består af en fødselsdagspakke med indhold til at afholde en god børnefødselsdag. Det helt centrale formål med Den Rullende Kagemand er at give alle børn mulighed for at fejre deres fødselsdag sammen med vennerne fra fx skolen eller børnehaven.

Det er en stor dag i et barns liv, når man skal holde fødselsdag for vennerne, og det er ofte en dag, som barnet ser frem til og glæder sig til. Det er en dag, hvor barnet er i centrum, og alle forældre ønsker at gøre denne dag til noget særligt med det overskud og de evner, som de har til rådighed.

Fødselsdagsfejring og andre højtidsfejringer er en grundlæggende del af den danske kultur og samfund. Det er derfor en vigtig social – og kulturel værdi i et barns liv at blive fejret, da disse traditioner er en væsentlig forudsætning for, at være en del af det sociale fællesskab i børnehaven, i skolen og generelt i samfundet.

Det er ikke alle forældre, der har overskud til at holde en børnefødselsdagsfest for sit barn. I Mødrehjælpen ønsker vi, at alle børn skal opleve, at kunne holde en børnefødselsdag for sine kammerater, også børn i familier, hvor mor og/eller far ikke har det fornødne overskud til at forberede børnefødselsdagen. Derfor tilbyder vi Den Rullende Kagemand i Mødrehjælpen Lokalforening Ringsted.

Du kan finde ansøgningsskemaet til Den Rullende Kagemand her