Kig ind i butikken

Vejret har været lidt blandet i denne uge, men det stopper ikke #generationscafeen hos #cafeingeborg 🥰De friske medarbejdere og deltagerne er altid glade for at se hinanden, specielt fordi der er en del der kommer tilbage igen og igen. Det afstedkommer mange samtaler om de udfordringer og glæder, som der er oplevet siden sidst☺Derudover kommer der en del ældre, som kan fortælle fine historier om hvordan deres liv har været🥰Det bidrager alt sammen til at vi alle får en større forståelse for hinanden, samt at vi forstår at vi i bund og grund alle tumler med de samme spørgsmål og udfordringer🥰Og nogen gange kan vi også lærer af hinanden, hvordan man kan takle tingene på en anden måde end man selv plejer😎

Kig ind i butikken

Mødrehjælpen Lokalforening Ringsted – Sorøs coverbillede

😀kig ind i butikken

• Den Rullende Kagemand

Den Rullende Kagemand er en hjælp til børnefamilier, der pga. af økonomiske, personlige og/eller helbredsmæssige årsager mangler overskud til at holde børnefødselsdag.

Den Rullende Kagemand består af en fødselsdagspakke med indhold til at afholde en god børnefødselsdag. Det helt centrale formål med Den Rullende Kagemand er at give alle børn mulighed for at fejre deres fødselsdag sammen med vennerne fra fx skolen eller børnehaven.

Det er en stor dag i et barns liv, når man skal holde fødselsdag for vennerne, og det er ofte en dag, som barnet ser frem til og glæder sig til. Det er en dag, hvor barnet er i centrum, og alle forældre ønsker at gøre denne dag til noget særligt med det overskud og de evner, som de har til rådighed.

Fødselsdagsfejring og andre højtidsfejringer er en grundlæggende del af den danske kultur og samfund. Det er derfor en vigtig social – og kulturel værdi i et barns liv at blive fejret, da disse traditioner er en væsentlig forudsætning for, at være en del af det sociale fællesskab i børnehaven, i skolen og generelt i samfundet.

Det er ikke alle forældre, der har overskud til at holde en børnefødselsdagsfest for sit barn. I Mødrehjælpen ønsker vi, at alle børn skal opleve, at kunne holde en børnefødselsdag for sine kammerater, også børn i familier, hvor mor og/eller far ikke har det fornødne overskud til at forberede børnefødselsdagen. Derfor tilbyder vi Den Rullende Kagemand i Mødrehjælpen Lokalforening Ringsted.

Du kan finde ansøgningsskemaet til Den Rullende Kagemand her