I tirsdags var vi på sommerens første tur og denne gang gik turen til Knuthenborg Safaripark🥰Det var også første gang vi skulle besøge parken og vi var ret spændte på hvordan det ville gå. De andre ture vi har været på, har vi ikke skulle opholde os så meget sammen i bussen, og selvom der var "bump" på vejen, så gik det, trods alt😎Vi kom rundt i hele parken og selvom ikke alle dyrene ville frem i varmen, så fik vi set de fleste. Heldigvis var det også muligt at røre ved nogle af dyrene og der blev klappet på geder, ponyer, lamaer og æsler😇Det var heldigvis ikke årets varmeste dag og det er en god ting, når man opholder sig i en bus☺️ Men selvom det ikke var SÅ varmt igen, så blev der spist lækre is🥳Vi siger tak til @nettofuglebakken for donation af frugt til turen og til @superbrugsenringsted for donation af slikposer, samt lækre sandwich som vi altid får til nedsat pris🤩Næste tur er i næste uge hvor vi for første gang skal besøge Gården ved @Dejligheden 🥰

En travl dag i butikken, måske fordi kunderne havde set at vi har udsalg på al tøj🥰Efterhånden som tøjet blev solgt, fyldtes kurven med tomme bøjler og ved vagtens slutning var der endda top på🥳Der blev selvfølgelig også solgt en del legetøj og derfor blev der plads til nyt legetøj på hylderne. Der er bl.a. sat poser med Brio og en flot gyngehest fra Kids Woods frem.Derudover kom der mange, fine donationer i butikken, tak for det🤩HUSK at udsalget fortsætter HELE denne uge OG i uge 30 & 31; Ses vi?😎

HUSK at det er i dag udsalget starter🥰

Se en tiger!

Elefant, bøfler, æsler og meget, meget mere

• Den Rullende Kagemand

Den Rullende Kagemand er en hjælp til børnefamilier, der pga. af økonomiske, personlige og/eller helbredsmæssige årsager mangler overskud til at holde børnefødselsdag.

Den Rullende Kagemand består af en fødselsdagspakke med indhold til at afholde en god børnefødselsdag. Det helt centrale formål med Den Rullende Kagemand er at give alle børn mulighed for at fejre deres fødselsdag sammen med vennerne fra fx skolen eller børnehaven.

Det er en stor dag i et barns liv, når man skal holde fødselsdag for vennerne, og det er ofte en dag, som barnet ser frem til og glæder sig til. Det er en dag, hvor barnet er i centrum, og alle forældre ønsker at gøre denne dag til noget særligt med det overskud og de evner, som de har til rådighed.

Fødselsdagsfejring og andre højtidsfejringer er en grundlæggende del af den danske kultur og samfund. Det er derfor en vigtig social – og kulturel værdi i et barns liv at blive fejret, da disse traditioner er en væsentlig forudsætning for, at være en del af det sociale fællesskab i børnehaven, i skolen og generelt i samfundet.

Det er ikke alle forældre, der har overskud til at holde en børnefødselsdagsfest for sit barn. I Mødrehjælpen ønsker vi, at alle børn skal opleve, at kunne holde en børnefødselsdag for sine kammerater, også børn i familier, hvor mor og/eller far ikke har det fornødne overskud til at forberede børnefødselsdagen. Derfor tilbyder vi Den Rullende Kagemand i Mødrehjælpen Lokalforening Ringsted.

Du kan finde ansøgningsskemaet til Den Rullende Kagemand her