15 hours ago

#smagduften har doneret 3 gavekort af 100 kr. til banko hos #generationscafeen 🥳Gavekortene skal hurtigt få ben at gå på i den velduftende butik😊Vi siger TUSIND TAK for den lokale støtte😊

1 day ago

I dag hentede vi en flot donation fra #pompedelux til vores banko i #generationscafeen.Vi siger tusind tak for det fine hårbåndsæt, den varme trøje og søde kjole, som helt sikkert vil bringe lykke hos vinderne🤩

Onsdag i sidste uge gik turen til #geocentermøn Vi startede ud med at mødes i skolestuen med vores guide, Michael, som i dagens anledning havde taget hans kone, Dorte, med og derfor havde vi hele 2 guider😊Her fortalte de om dagens program, samt de muligheder der var for at udforske og blive klogere på vores vilde fortid🥰Der var planlagt 2 strandture, mulighed for at prøve træklatring, svævebane og mountain bike tur.Derudover var der udstillinger, workshop, virtual reality hvor man kunne se og flyve som en vandrefalk ved Møns klint, og 3D film om de fantastiske dinosaur som man også kunne kaste sig over🤩Da det var efterårsferie var der også antænding af vulkan kl. 14.30, i sikkerhedsmæssig god afstand fra bygningerne😎Vi havde som sædvanligt indkøbt lækre sandwich fra #SuperbrugsenRingsted og desserten var is fra kiosken🙃Billederne yder slet ikke den storslåede natur, de tekniske undervisningsmidler eller informationstavlerne retfærdighed🥰Vores opfordring er helt klart, at det er et sted man MÅ besøge, bare en gang i livet, og mon ikke vi kommer tilbage en anden gang🥳moensklint.dk/

Torsdag var tempoet i #Generationscafeen hos #CafeIngeborg sat lidt ned, formentlig pga. lidt ømme lårbasser, efter turen til #Geocentermøn dagen før😉Til gengæld var der mange der deltog🤩 og i fællesskab fik vi lavet en virkelig lækker aftensmad: Bøf Stroganoff🥳En af manglerne ved facebook er, at man desværre ikke kan dufte eller smage på det man ser på billederne😋Så vi kan kun opfordre til, at man kommer og deltager, for udover at vi hygger max. og laver diverse aktiviteter, så får vi også rigtig lækker mad – sammen🥰

Vi tror at vi taler på alle deltageres vegne når vi siger, at vi kunne have brugt en time eller mere hos #Fafla i dag😍Vi blev mødt af et rummeligt personale, som guidede os gennem hele processen i forhold til farvevalg, penselvalg, skulle der lægges grundfarve inden hoved objektet blev påmalet, hvordan skriver man tal og bogstaver med en pensel osv.44 deltagere havde en fest, med tid til fordybelse😇 Rigeligt vand, saft, kaffe og the som blev serveret undervejs🙃 Og en følelse af at "her kunne vi være hele dag" da vi skulle lægge penslerne og tage hjem igen.Alle tingene skal glaseres og brændes, inden de kan tages i brug. Når tingene er færdig tager en af de frivillige til Fafla og afhenter dem. De vil blive udstillet i vores butik, men kan IKKE købes😇, da de kun udstilles indtil de rette ejermænd afhenter dem🥳Vi kommer helt sikkert tilbage igen🥰

• Den Rullende Kagemand

Den Rullende Kagemand er en hjælp til børnefamilier, der pga. af økonomiske, personlige og/eller helbredsmæssige årsager mangler overskud til at holde børnefødselsdag.

Den Rullende Kagemand består af en fødselsdagspakke med indhold til at afholde en god børnefødselsdag. Det helt centrale formål med Den Rullende Kagemand er at give alle børn mulighed for at fejre deres fødselsdag sammen med vennerne fra fx skolen eller børnehaven.

Det er en stor dag i et barns liv, når man skal holde fødselsdag for vennerne, og det er ofte en dag, som barnet ser frem til og glæder sig til. Det er en dag, hvor barnet er i centrum, og alle forældre ønsker at gøre denne dag til noget særligt med det overskud og de evner, som de har til rådighed.

Fødselsdagsfejring og andre højtidsfejringer er en grundlæggende del af den danske kultur og samfund. Det er derfor en vigtig social – og kulturel værdi i et barns liv at blive fejret, da disse traditioner er en væsentlig forudsætning for, at være en del af det sociale fællesskab i børnehaven, i skolen og generelt i samfundet.

Det er ikke alle forældre, der har overskud til at holde en børnefødselsdagsfest for sit barn. I Mødrehjælpen ønsker vi, at alle børn skal opleve, at kunne holde en børnefødselsdag for sine kammerater, også børn i familier, hvor mor og/eller far ikke har det fornødne overskud til at forberede børnefødselsdagen. Derfor tilbyder vi Den Rullende Kagemand i Mødrehjælpen Lokalforening Ringsted.

Du kan finde ansøgningsskemaet til Den Rullende Kagemand her