I tirsdags var vi på sommerens første tur og denne gang gik turen til Knuthenborg Safaripark🥰Det var også første gang vi skulle besøge parken og vi var ret spændte på hvordan det ville gå. De andre ture vi har været på, har vi ikke skulle opholde os så meget sammen i bussen, og selvom der var "bump" på vejen, så gik det, trods alt😎Vi kom rundt i hele parken og selvom ikke alle dyrene ville frem i varmen, så fik vi set de fleste. Heldigvis var det også muligt at røre ved nogle af dyrene og der blev klappet på geder, ponyer, lamaer og æsler😇Det var heldigvis ikke årets varmeste dag og det er en god ting, når man opholder sig i en bus☺️ Men selvom det ikke var SÅ varmt igen, så blev der spist lækre is🥳Vi siger tak til @nettofuglebakken for donation af frugt til turen og til @superbrugsenringsted for donation af slikposer, samt lækre sandwich som vi altid får til nedsat pris🤩Næste tur er i næste uge hvor vi for første gang skal besøge Gården ved @Dejligheden 🥰

En travl dag i butikken, måske fordi kunderne havde set at vi har udsalg på al tøj🥰Efterhånden som tøjet blev solgt, fyldtes kurven med tomme bøjler og ved vagtens slutning var der endda top på🥳Der blev selvfølgelig også solgt en del legetøj og derfor blev der plads til nyt legetøj på hylderne. Der er bl.a. sat poser med Brio og en flot gyngehest fra Kids Woods frem.Derudover kom der mange, fine donationer i butikken, tak for det🤩HUSK at udsalget fortsætter HELE denne uge OG i uge 30 & 31; Ses vi?😎

HUSK at det er i dag udsalget starter🥰

Se en tiger!

Elefant, bøfler, æsler og meget, meget mere

• Historien

Fakta om Mødrehjælpen

Mødrehjælpen er en privat, socialhumanitær organisation, som har til formål at hjælpe gravide og forældre i sårbare situationer, samt at bidrage til at udvikle dansk socialpolitik. Mødrehjælpen har både professionelle tilbud, via rådgivningscentre, og lokalforeninger med aktiviteter og butikker drevet af frivillige. Indsatserne går hånd-i-hånd og støtter på hver sin måde de gravide og børnefamilierne.

Mødrehjælpen har i mange år hjulpet og rådgivet stadig flere børnefamilier. Lokalforeningerne er med til at sikre, at Mødrehjælpen kan hjælpe endnu flere både lokalt og på landsplan. Mødrehjælpen har 130 lønnede medarbejdere og godt 1.700 frivillige ildsjæle landet over. Mødrehjælpen har rådgivningshuse i København, Aarhus, Odense og Aalborg.

Hertil kommer Mødrehjælpens lokalforeninger og 42 butikker rundt om i Danmark.

Lokalforeningen Ringsted & Sorø

Foreningen havde stiftende GF d. 20/11 – 18, en GF hvor der var kampvalg om flere af bestyrelsespladserne og i stedet for de normale 5 – 7 medlemmer, bestod den endelig bestyrelse af 9 medlemmer. Udover formand, næsteformand og kasserer, blev der valgt 2 butiksansvarlige, 2 aktivitetsansvarlige, en fundraiser og en kommunikationsansvarlig.

I løbet af meget kort tid besigtigede bestyrelsen interessante butikker, for at finde den perfekte butik, med den rette placering, som skulle danne basen for den indtægt der skal muliggøre de aktiviteter, der skal opstartes i først Ringsted og senere Sorø kommune.

Valget faldt på et lokale beliggende Tinggade 3, nøglerne til butikken blev overdraget d. 20/12 – 18 og det første inventar ankom d. 3/1 – 19.

I forbindelse med den stiftende GF, havde Bestyrelsen fået at vide, at det ikke ville være muligt, at nå at stable det meget populære Ønsketræ på benene, fordi der var så kort tid fra stiftelsen af foreningen og indtil jul, men det stoppede ikke bestyrelsen, som i løbet af meget kort tid, fik doneret et gratis juletræ og lavet aftaler med Ringstedet om at træet kunne stå der.Ved at lave en samlet og koordineret indsats, og med virkelig god hjælp fra de dygtige ansatte i Buddy, Føtex og Ringstedets centervagter, var Ønsketræet en realitet.

Pressen hjalp også til med at sprede det gode budskab og selvom formentlig ingen eller meget få Ringsted borgere havde hørt om konceptet før, blev det en meget stor succes, så stor at der blev doneret 94 ud af de 100 gaver der var søgt om. For at ingen børn skulle blive skuffede valgte en enig bestyrelse, at indkøbe de resterende gaver for foreningens penge.

Og selvom foreningen var så ny som den var, så udgjorde ansøgningerne fra Sorø kommune 25% og det anser bestyrelsen også som en meget stor succes.

Butikken blev åbnet d. 31/1, hvor Ringsteds borgmester, Frivilligchefen fra Mødrehjælpen og formanden hver holdt en tale. Der var masser af kunder, rigeligt med frugt, slik, kagemænd og koner, pølsehorn m. m., konkurrencer og et musikkor mødte også op og sang så smukt for alle.

Det var en meget stor succes og der blev solgt varer for over 6000 kr., hvilket bestyrelsen er både stolte og glade over.

Siden åbningen er det gået slag i slag, med stigende salg, uddeling af den rullende kagemand flere gange, samarbejde med sundhedsplejersker & jordmødre, både i Sorø og Ringsted kommune.

Foreningen har indgået samarbejde med mange aktører, hvor det giver mening, ret hurtigt fik vi en invitation fra kommunen til at være med i gruppen af foreninger for socialt udsatte der mødes 2 gange om året, hvilket vi takkede ja tak til.

Vi har mange glade kunder, der vender tilbage flere gange for at shoppe i butikken.

Helt fantastiske frivillige der yder en stor indsats, HVER DAG, som roses for deres venlige modtagelse af alle kunder samt deres professionelle service.

Butikken modtager store og små donationer, som alt sammen bekræfter bestyrelsen i, at vi er godt på vej!