Vi er vældig glade for at have indgået et samarbejde med Ringstedkalenderen 🎅🏼🎄🥰✨NU DET NU – NU DET JUL ✨Vi pakker Ringstedkalenderen på livet løs! Du kan købe den til dig selv eller til din familie eller venner på www.bykalender.dk/ringsted/ og få den den sendt direkte.Køber du tre eller flere, betaler vi fragten.HUSK, ved købet støtter du samtidig Mødrehjælpen Lokalforening Ringsted – Sorø

🍂 HEJ OKTOBER 🍂 Selv om du er kold og blæsende, så byder vi dig hjerteligt velkommen! Vi har nemlig de bedste kunder, som støtter os ved at handle i vores butik. Og det gør os varme 🥰 Vi glæder os til at tage imod jer❣️

⚠️ INFORMATION ⚠️Kære kunder❣️ Pr. 30/11 vil det ikke længere være muligt at benytte denne type gavekort, i Mødrehjælpen Ringsted. Yderligere skal vi gøre opmærksom på, at gavekortet SKAL være stemplet fra enten Mødrehjælpen eller Sundhedsplejen, for at være gyldigt. Alle ikke-stemplede gavekort vil ikke kunne indløses. God weekend 🥰

Så er der igen nyt til dukke mor og dukke far 🥰 Kender du et barn, der går all in på at passe på dukke baby? Så se lige det her fine dukke tilbehør! Kig forbi butikken, hvor i også kan finde dukketøj og meget andet legetøj 🤩 #dukkemor #dukkefar #dukketilbehør #kvalitetsgenbrug #babyudstyr #børnetøj #børnegenbrug #legetøj #genbrug

Når man er en genbrugsbutik, der skaber sit sortiment ud af donationer fra gavmilde kunder, så vil der uundgåeligt være behov eller forespørgsler vi ikke kan imødekomme 😬 Derfor bliver vi altid glade for at modtage lokale donationer fra firmaer, der vil støtte vores forenings arbejde, med at hjælpe sårbare og trængte børnefamilier 🥰Tusinde tak til Flexicon for den fine donation❣️#flexicon #donation #støtlokalt #lokaltsamarbejde #frivillig #mødrehjælpenringsted #mødrehjælpen

• Historien

Fakta om Mødrehjælpen

Mødrehjælpen er en privat, socialhumanitær organisation, som har til formål at hjælpe gravide og forældre i sårbare situationer, samt at bidrage til at udvikle dansk socialpolitik. Mødrehjælpen har både professionelle tilbud, via rådgivningscentre, og lokalforeninger med aktiviteter og butikker drevet af frivillige. Indsatserne går hånd-i-hånd og støtter på hver sin måde de gravide og børnefamilierne.

Mødrehjælpen har i mange år hjulpet og rådgivet stadig flere børnefamilier. Lokalforeningerne er med til at sikre, at Mødrehjælpen kan hjælpe endnu flere både lokalt og på landsplan. Mødrehjælpen har 130 lønnede medarbejdere og godt 1.700 frivillige ildsjæle landet over. Mødrehjælpen har rådgivningshuse i København, Aarhus, Odense og Aalborg.

Hertil kommer Mødrehjælpens lokalforeninger og 42 butikker rundt om i Danmark.

Lokalforeningen Ringsted & Sorø

Foreningen havde stiftende GF d. 20/11 – 18, en GF hvor der var kampvalg om flere af bestyrelsespladserne og i stedet for de normale 5 – 7 medlemmer, bestod den endelig bestyrelse af 9 medlemmer. Udover formand, næsteformand og kasserer, blev der valgt 2 butiksansvarlige, 2 aktivitetsansvarlige, en fundraiser og en kommunikationsansvarlig.

I løbet af meget kort tid besigtigede bestyrelsen interessante butikker, for at finde den perfekte butik, med den rette placering, som skulle danne basen for den indtægt der skal muliggøre de aktiviteter, der skal opstartes i først Ringsted og senere Sorø kommune.

Valget faldt på et lokale beliggende Tinggade 3, nøglerne til butikken blev overdraget d. 20/12 – 18 og det første inventar ankom d. 3/1 – 19.

I forbindelse med den stiftende GF, havde Bestyrelsen fået at vide, at det ikke ville være muligt, at nå at stable det meget populære Ønsketræ på benene, fordi der var så kort tid fra stiftelsen af foreningen og indtil jul, men det stoppede ikke bestyrelsen, som i løbet af meget kort tid, fik doneret et gratis juletræ og lavet aftaler med Ringstedet om at træet kunne stå der.Ved at lave en samlet og koordineret indsats, og med virkelig god hjælp fra de dygtige ansatte i Buddy, Føtex og Ringstedets centervagter, var Ønsketræet en realitet.

Pressen hjalp også til med at sprede det gode budskab og selvom formentlig ingen eller meget få Ringsted borgere havde hørt om konceptet før, blev det en meget stor succes, så stor at der blev doneret 94 ud af de 100 gaver der var søgt om. For at ingen børn skulle blive skuffede valgte en enig bestyrelse, at indkøbe de resterende gaver for foreningens penge.

Og selvom foreningen var så ny som den var, så udgjorde ansøgningerne fra Sorø kommune 25% og det anser bestyrelsen også som en meget stor succes.

Butikken blev åbnet d. 31/1, hvor Ringsteds borgmester, Frivilligchefen fra Mødrehjælpen og formanden hver holdt en tale. Der var masser af kunder, rigeligt med frugt, slik, kagemænd og koner, pølsehorn m. m., konkurrencer og et musikkor mødte også op og sang så smukt for alle.

Det var en meget stor succes og der blev solgt varer for over 6000 kr., hvilket bestyrelsen er både stolte og glade over.

Siden åbningen er det gået slag i slag, med stigende salg, uddeling af den rullende kagemand flere gange, samarbejde med sundhedsplejersker & jordmødre, både i Sorø og Ringsted kommune.

Foreningen har indgået samarbejde med mange aktører, hvor det giver mening, ret hurtigt fik vi en invitation fra kommunen til at være med i gruppen af foreninger for socialt udsatte der mødes 2 gange om året, hvilket vi takkede ja tak til.

Vi har mange glade kunder, der vender tilbage flere gange for at shoppe i butikken.

Helt fantastiske frivillige der yder en stor indsats, HVER DAG, som roses for deres venlige modtagelse af alle kunder samt deres professionelle service.

Butikken modtager store og små donationer, som alt sammen bekræfter bestyrelsen i, at vi er godt på vej!