🤩Du kender helt sikkert en der gør en forskel for andre🤩Det kan være spejderlederen, fodboldtræneren, amatør teater instruktøren, Røde Kors’s nørklere, RUF’s bestyrelse, osv. En der altid lige giver en ekstra hånd med eller kommer med de gode initiativer i foreningen, som udvikler og forbedrer til glæde for medlemmerne 🎭🤾🏂🏊Kort sagt de ildsjæle der er med til at gøre hverdagen lidt bedre, til glæde og gavn for os alle 🥰Ringsted kommune vil gerne belønne det frivillige engagement og DU kan indstille dem du mener fortjener at blive anderkendt i 4 forskellige kategorier:ForeningslederprisenFrivilligprisenHandicapprisenIntegrationsprisenFristen for at indstille kandidater til de fire priser er 1. novemberFor at indstille en eller flere personer til skal man gå ind på kommunens hjemmeside, hvor du kan læse hvordan du indstiller kandidater via indstillingsskemaerne:ringsted.dk/kommunen/dialog-indflydelse/kommunens-priser-frivillig-indsats

1 day ago

Buddy legetøj har været så søde at forære butikken nogle helt nye gravemaskiner hvor kasserne er gået i stykker. Mødrehjælpen siger tusinde tak. Og har sat disse til salg i butikken

1 day ago

Masser af ting til baby start gaver. Baby shower fra 95 kr.

‼️‼️OPRÅB‼️‼️Vi mangler frivillige i foreningen i en sådan grad, at hvis vi ikke får tilført nye frivillige, så kan vi ikke opretholde de aktiviteter vi har😔Vi håber derfor, at der sidder nogle friske personer derude som kunne tænke sig, at blive frivillig hos os🥰Hvis man vil være frivillig kan man enten henvende sig i butikken, sende sms/ringe til tlf. nr. 42 92 71 19 eller skrive en mail til RINGSTED.LF@MOEDREHJAELPEN.DK

Endnu en fantastisk #generationscafe hos #cafeingeborg, der stod i fællesskabets og hyggens tegn🥰Deltagerne er efterhånden blevet meget ferme til at lave mad sammen, samtidig med at der bliver tid til snak og leg⚽️🤸Det blev til hjemmelavet hotdog brød, ketchup og remoulade, med kyllinge og frankfurt pølser i😎Og tænk at vejret i midten af september stadigvæk er til at vi kan sidde udenfor og hygge🙃

• Babystartpakke

Befinder du dig i en sårbar situation og mangler du tøj til dit barn i tiden lige efter fødslen, kan vi hjælpe med en Babystartpakke.

Babystartpakken indeholder det nødvendige basistøj til en nyfødt, fx bodyer, sparkedragter, bluser, bukser, sokker, sengetøj, lidt legetøj, 1 pakke bleer og årstidens overtøj. Der medfølger altid et superlækkert og nyt patchworktæppe, doneret af “Patchworktæpper til Mødrehjælpen”. Derudover udleveres der et gavekort på 75 k. til butikken, som modtageren selv bestemmer hvad det skal bruges til.

Tøjet varieres efter vores indkomne donationer og årstiden. Det er brugt, men i pæn & god stand og som alt andet i butikken, altid vasket og strøget.

Babystartpakkerne uddeles til enlige eller vordende mødre, enlige fædre og udsatte familier. Pakken er et supplement til det nødvendige babyudstyr, til barnets første måneder.

Ønsker du at modtage en Babystartpakke, skal du tale med din sundhedsplejerske, om muligheden for at få et gavekort til en Babystartpakke, enten i Ringsted eller Sorø Kommune, alt efter hvor du bor.

Modtager du et gavekort, kan du efterfølgende hente pakken i vores butik i Tinggade 3, 4100 Ringsted uden omkostninger for dig.