19 hours ago

Mødrehjælpen Ringsted Lokalforenings coverbillede

I morgen er dagen hvor vi hylder de frivillige i hele landet🥳

Desværre er de fleste arrangementer aflyst, pga. covid-19🙁

Det ændrer ikke på det store engagement, tid, hjerteblod og omsorg frivillige over hele landet, hver dag lægger i det frivillige arbejde, for at give dem der har brug for det, en hjælpende hånd🥰

Tusind tak for alt det I gør!❤️

Uden Jer havde vi et meget fattigere samfund💕

#frivillgpriser #ringstedkommune
    I Danmark hylder vi de frivilliges indsats da de yder et vigtigt samfundsmæssigt bidrag, hver dag🤗

Det kan være via den årlige frivilligdag eller uddeling af lokale priser❤

I Ringsted uddeles der 4 priser hvert år, og alle borgere i Ringsted kommune, kan indstille kandidater til alle 4 priser.

Jo flere der indstilles, jo bedre😊
    ringsted.dk/kommunen/dialog-indflydelse/kommunens-priser-frivillig-indsats

Lækkert nyt unikt hjemmestrikket tøj til baby – kom ind og kik.

Tøjet er doneret af strikkere og hæklere, som ønsker at støtte Mødrehjælpens arbejde via konceptet "Fra Garn til Barn". Vil du også glæde andre tager vi meget gerne imod dit håndarbejde i uld, mohair, alpaka, bomuld eller lign. Du kan også få nogle opskrifter i butikken.
    #fragarntilbarn #håndarbejde #strikkeopskrifter

Mødrehjælpen Ringsted Lokalforening

Så er det i dag, at du kan være med til at gøre en forskel for sårbare og udsatte familier, sammen med os🥰

Vi holder "Åbent hus" i butikken kl. 16 – 18, og ALLE er velkommen til at kigge forbi og blive frivillig hos os, uanset deres personlige forhold eller hvis man har et handicap🥰

Der er rigtig mange muligheder for at give en hjælpende hånd, udover at være frivillig i butikken eller deltage i aktiviteter, har vi også brug for personer som vil være med i kommunikations- eller fundraiser-udvalget🥳

Ses vi?🤩

• Babystartpakke

Befinder du dig i en sårbar situation og mangler du tøj til dit barn i tiden lige efter fødslen, kan vi hjælpe med en Babystartpakke.

Babystartpakken indeholder det nødvendige basistøj til en nyfødt, fx bodyer, sparkedragter, bluser, bukser, sokker, sengetøj, lidt legetøj, 1 pakke bleer og årstidens overtøj. Der medfølger altid et superlækkert og nyt patchworktæppe, doneret af “Patchworktæpper til Mødrehjælpen”. Derudover udleveres der et gavekort på 75 k. til butikken, som modtageren selv bestemmer hvad det skal bruges til.

Tøjet varieres efter vores indkomne donationer og årstiden. Det er brugt, men i pæn & god stand og som alt andet i butikken, altid vasket og strøget.

Babystartpakkerne uddeles til enlige eller vordende mødre, enlige fædre og udsatte familier. Pakken er et supplement til det nødvendige babyudstyr, til barnets første måneder.

Ønsker du at modtage en Babystartpakke, skal du tale med din sundhedsplejerske, om muligheden for at få et gavekort til en Babystartpakke, enten i Ringsted eller Sorø Kommune, alt efter hvor du bor.

Modtager du et gavekort, kan du efterfølgende hente pakken i vores butik i Tinggade 3, 4100 Ringsted uden omkostninger for dig.