6 hours ago

Mødrehjælpen Ringsted Lokalforening

Så kom de to Ønsketræer op i henholdsvis Ringsted Bog & Idé og i Svegaard Bog og Idé.
    Træet i Ringsted er venligst doneret af Søren Paludan fra Kærhave skov. Træet i Sorø er doneret af De blå spejdere – Karl af Riise i Sorø, og foden er lavet af Elefanthuset.
    Mere end 100 ønsker hænger nu på de to træer, klart til at blive opfyldt.

Vi takker for donationerne og for det uundværlige samarbejde med Rinsted Bog & Idé og Svegaard Bog & Idé.

På mandag kommer der et fint juletræ i butikken som også er doneret af Søren og frisk fældet i Kærhave Skov.

#ønsketræet #mødrehjælpen #bogideRingsted #bogideSveggard #kærhaveskov #sorøspejderne #deblåspejdere #karlafRiise #jul #glæde #ønsker #mødrehjælpenringsted

HUSK at det er i dag BLACK DAYS starter i butikken🥳

Alle 3 dage kan man deltage i vores konkurrence, hvor vi udlodder 6 pakkekalendere! Der er 2 til dreng, 2 til pige og 2 til baby🤩

For at deltage i konkurrencen, skal du lægge din købsbon med navn og tlf. nr. bagpå i æsken, samt angiver om det er til dreng, pige eller baby🥰

Alle købsboner kan deltage i konkurrencen, uanset beløb der er købt for🤩

Vinderne trækkes lørdag kl. 12, og vinderne kontaktes på telefon så der kan aftales afhentning af præmierne🥰

Der er 50% tilbud på udvalgt kategorier alle 3 dage, se skiltning i butikken🇩🇰

Mødrehjælpen Ringsted Lokalforening

Combivogn fra Coletto. Barnevogn, klapvogn, pusletaske Kr. 1200,-

Tak for kaffe🤩

Det er overskriften på den dejlige mail vi modtog fra hovedkontoret, med den fantastiske besked, at @merrildkaffe vil give alle frivillige i @Mødrehjælpen kaffe, fordi de bruger en del af deres fritid i lokalforeningen.

Alle modtager 2 kasser kaffe á 16 poser af rød Merrild formalet kaffe. Dvs. 2.500 kopper kaffe per lokalforening eller fondsbutik🥳

Vi siger TUSIND TAK til Merrild dels for kaffen, dels for Jeres påskønnelse af det store arbejde alle de frivillige udfører hver evig eneste dag, for at gøre en forskel for de mest sårbare og udsatte familier i Danmark🥰

• Babystartpakke

Befinder du dig i en sårbar situation og mangler du tøj til dit barn i tiden lige efter fødslen, kan vi hjælpe med en Babystartpakke.

Babystartpakken indeholder det nødvendige basistøj til en nyfødt, fx bodyer, sparkedragter, bluser, bukser, sokker, sengetøj, lidt legetøj, 1 pakke bleer og årstidens overtøj. Der medfølger altid et superlækkert og nyt patchworktæppe, doneret af “Patchworktæpper til Mødrehjælpen”. Derudover udleveres der et gavekort på 75 k. til butikken, som modtageren selv bestemmer hvad det skal bruges til.

Tøjet varieres efter vores indkomne donationer og årstiden. Det er brugt, men i pæn & god stand og som alt andet i butikken, altid vasket og strøget.

Babystartpakkerne uddeles til enlige eller vordende mødre, enlige fædre og udsatte familier. Pakken er et supplement til det nødvendige babyudstyr, til barnets første måneder.

Ønsker du at modtage en Babystartpakke, skal du tale med din sundhedsplejerske, om muligheden for at få et gavekort til en Babystartpakke, enten i Ringsted eller Sorø Kommune, alt efter hvor du bor.

Modtager du et gavekort, kan du efterfølgende hente pakken i vores butik i Tinggade 3, 4100 Ringsted uden omkostninger for dig.