I tirsdags var vi på sommerens første tur og denne gang gik turen til Knuthenborg Safaripark🥰Det var også første gang vi skulle besøge parken og vi var ret spændte på hvordan det ville gå. De andre ture vi har været på, har vi ikke skulle opholde os så meget sammen i bussen, og selvom der var "bump" på vejen, så gik det, trods alt😎Vi kom rundt i hele parken og selvom ikke alle dyrene ville frem i varmen, så fik vi set de fleste. Heldigvis var det også muligt at røre ved nogle af dyrene og der blev klappet på geder, ponyer, lamaer og æsler😇Det var heldigvis ikke årets varmeste dag og det er en god ting, når man opholder sig i en bus☺️ Men selvom det ikke var SÅ varmt igen, så blev der spist lækre is🥳Vi siger tak til @nettofuglebakken for donation af frugt til turen og til @superbrugsenringsted for donation af slikposer, samt lækre sandwich som vi altid får til nedsat pris🤩Næste tur er i næste uge hvor vi for første gang skal besøge Gården ved @Dejligheden 🥰

En travl dag i butikken, måske fordi kunderne havde set at vi har udsalg på al tøj🥰Efterhånden som tøjet blev solgt, fyldtes kurven med tomme bøjler og ved vagtens slutning var der endda top på🥳Der blev selvfølgelig også solgt en del legetøj og derfor blev der plads til nyt legetøj på hylderne. Der er bl.a. sat poser med Brio og en flot gyngehest fra Kids Woods frem.Derudover kom der mange, fine donationer i butikken, tak for det🤩HUSK at udsalget fortsætter HELE denne uge OG i uge 30 & 31; Ses vi?😎

HUSK at det er i dag udsalget starter🥰

Se en tiger!

Elefant, bøfler, æsler og meget, meget mere

• Babystartpakke

Befinder du dig i en sårbar situation og mangler du tøj til dit barn i tiden lige efter fødslen, kan vi hjælpe med en Babystartpakke.

Babystartpakken indeholder det nødvendige basistøj til en nyfødt, fx bodyer, sparkedragter, bluser, bukser, sokker, sengetøj, lidt legetøj, 1 pakke bleer og årstidens overtøj. Der medfølger altid et superlækkert og nyt patchworktæppe, doneret af “Patchworktæpper til Mødrehjælpen”. Derudover udleveres der et gavekort på 75 k. til butikken, som modtageren selv bestemmer hvad det skal bruges til.

Tøjet varieres efter vores indkomne donationer og årstiden. Det er brugt, men i pæn & god stand og som alt andet i butikken, altid vasket og strøget.

Babystartpakkerne uddeles til enlige eller vordende mødre, enlige fædre og udsatte familier. Pakken er et supplement til det nødvendige babyudstyr, til barnets første måneder.

Ønsker du at modtage en Babystartpakke, skal du tale med din sundhedsplejerske, om muligheden for at få et gavekort til en Babystartpakke, enten i Ringsted eller Sorø Kommune, alt efter hvor du bor.

Modtager du et gavekort, kan du efterfølgende hente pakken i vores butik i Tinggade 3, 4100 Ringsted uden omkostninger for dig.